Ferie

20. juli 2017

Alder:
14 mdr.

Ferie

Hej Helen

Vi skal til udlandet en uges tid i september hvor vores søn er 17 mdr. Det er første gang vi rejser og jeg vil rigtig gerne have noget input til mine spørgsmål:

1. Vi vil rigtig gerne have han har UV dragt på når vi er ved pool eller strand, også selvom han er i skygge - skal de være langærmet eller kortærmet, og lange ben eller korte ben i dragten? og hvor mange anbefaler du vi tager med? Og skal vi generelt lade ham have en UV dragt så længe solen er fremme, også selvom vi primært er i skygge?

2. Hvor hurtigt skal han have dragten af når han har været i vandet?

3. Har har haft mellemøresbetændelse to gange i hans liv, men skal vi være opmærksom på noget ved flyveturen eller i ...

Annonce

... vandet?

4. Min kæreste og jeg talte om varmen og søvn om natten, og pludselig faldt snakken på aircon, jeg vil helst ikke have den tændt, men skal vi gøre det?

5. Badesko? Skal vi investere i nogle hvis han skal rende ved strand og pool?

6. Når han skal puttes til middagslur, skal vi så beholde en UV dragt på eller skifte til en body? min tanke er at vi skal skifte, men bil godt lige høre dit besyv på?

7. Vi skal flyve i ca. 3 timer, og har en lille nervøsitet da han har super meget kruft i numsen, og gerne vil ned og bevæge sig. Har du nogle ideer til hvad vi kan tage med på flyveren for at underholde ham?

8. Når vi spiser frugt i udlandet, skal vi så skrælle det for en sikkerhedsskyld?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

Annonce

Viden om børn:

Efterfødselsreaktion

Både mænd og kvinder kan få en efterfødselsreaktion - i Danmark rammes ca. 10-15% af nybagte mødre af en fødselsdepression, og ca. 7% af mændene får en depression i forbindelse med at blive far. Faktisk mener man at tallet for fædre kan være betydeligt højere, måske endda højere end antallet af kvinder der rammes.

Nogle af symptomerne kan være ens for både mænd og kvinder - begge køn kan f.eks. føle skyld, selvbebrejdelse, håbløshed og en følelse af ikke at være en god nok...

Læs mere i Babylex

Æteriske olier

Æteriske olier er planteolier, der tilsættes forskellige plejeprodukter, f.eks. massageolie, for at give det duft.

Æteriske olier kan indeholde allergene parfumestoffer, der kemisk set er identiske med - og lovgivningsmæssigt er sidestillet med - de syntetisk fremstillede.

I forhold til børn er det vigtigt at undgå parfumerede massageolier og helt undlade at bruge voksenprodukter. Æteriske olier bør ikke bruges direkte på huden og man skal være opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Du har efterhånden reddet mig nogle gange. Jeg er meget taknemmelig for din rådgivning, især nu hvor jeg befinder mig i udlandet og er mor til mit første barn, hvilket betyder, at alt er nyt.

Hilsen
Mor i udlandet